GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Wyjeżdżasz? Zaplanowałeś swój wyjazd? podziel się. To pomoże innym przy wyjeździe w te same okolice.
Regulamin forum
Kopiowanie, linkowanie, powielanie w całości i w części, bez zgody Administratora Forum -ZABRONIONE
Nie dotyczy użytkowników forum, do celów prywatnych.
Awatar użytkownika
Jacek
Karawanier
Posty: 812
Rejestracja: 03 gru 2012, 21:32
Lokalizacja: Mam tak samo jak Ty
Kontakt:

GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: Jacek » 13 lut 2014, 20:46

Jako że moja przyczepa musiała być dzisiaj zważona (we francuskim dowodzie rejestracyjnym ma błędnie wpisane masy) i okazało się, że waży więcej niż myśleliśmy, temat bardzo mnie zainteresował.
http://www.gitd.gov.pl/content/toleranc ... krajach-ue
Najciekawsze jest za widnokręgiem

Marek
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 10 gru 2012, 19:22
Imieniny: 0- 0- 0
Lokalizacja: Mazowsze zachodnie

Re: GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: Marek » 14 lut 2014, 23:32

To pełny tekst jak się nie chce szukać :
Za GITD: http://www.gitd.gov.pl/content/toleranc ... krajach-ue

Tolerancja wagi w krajach UE
Dodano: 14/01/10

W niektórych krajach członkowskich UE istnieje pewna tolerancja w stosunku do dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Poniżej prezentujemy informacje na ten temat, uzyskane z instytucji właściwych w tej kwestii w poszczególnych krajach członkowskich


Szwajcaria. Wydział ds. Policji Drogowej
W Szwajcarii istnieje tolerancja w wysokości 3% w stosunku do wskazań urządzenia pomiarowego, na skutek błędów w pomiarach. Zob.:
Artykuły 12 do 14 Ordonannance de l’OFROU z dnia 22 maja 2008r.,
http://www.admin.ch/ch/f/rs/c741_013_1.html
instrukcje z dnia 22 maja 2008r.
http://www.astra2.admin.ch/media/pdfpub ... 2_2340_f.p

Niemcy. Bundesamt für Güterverkehr (BAG) – Federalny Urząd ds. Transportu Towarów
Nie istnieje oficjalna tolerancja w stosunku do przekroczonej wagi pojazdu na terenie Niemiec. W szczególnych okolicznościach możliwe jest ubieganie się o udzielenie specjalnego pozwolenia na transport ładunku o wadze większej niż dopuszczalna. Maksymalna waga pojazdu na terenie Niemiec określona jest w Paragrafie 34 Niemieckiego Kodeksu Ruchu Drogowego. link:
http://bundesrecht.juris.de/stvzo/__34.html
Rozporządzenie nie zezwala na tolerancję, jednak inspektor służb kontrolnych bierze pod uwagę tolerancję sprzętu użytego do zmierzenia wagi pojazdu podczas kontroli. Jedynie w przypadku naruszenia małej wagi inspektorzy mogą upomnieć kierowcę bez nakładania kary za przekroczenie dopuszczalnej wagi pojazdu, jednak nie większe niż 2%.

http://www.kba.de/cln_007/nn_190298/DE/ ... 09_pdf.pdf

{Extract} Nr. 334268
Sie führten als Halter das Kraftfahrzeug, obwohl das zulässige Gesamtgewicht um ...,. (2 - 5) Prozent = ...... kg überschritten war.
Festgestelltes Gesamtgewicht: *)...... kg.
Zulässiges Gesamtgewicht: **)...... kg.
§ 34 Abs. 3, § 31d Abs. 1 ***), § 69a StVZO; § 24 StVG; 198.1.1 BKat;
§ 3 Abs. 2 BKatV
(Kfz über 7,5t) Tab.: 734060

Objaśnienie: W przypadku naruszenia małej wagi kary nakładane są w momencie przekroczenia dopuszczalnej wagi pojazdu powyżej 2%.


Węgry. Krajowy Urząd Transportu
Zgodnie z definicją rządowego rozporządzenia dotyczącego kar 156/2009 – załącznik nr 8, pkt. 1 cytowany poniżej -> 500kg. „Pojazd poruszający się po drogach, którego waga dopuszczalna lub nacisk na oś zostały przekroczone w stosunku do określonych prawem wartości bez zgody zarządcy drogi lub przekroczono wartości wskazane w zezwoleniu wydanym przez zarządcę drogi:
a) powyżej 500kg przekroczonej wagi pojazdu lub nacisku na oś – do 5%.


Luksemburg. Douanes et Accises – Służba Celna
W przypadku przeładowania do 10% nakładana jest kara pieniężna. W przypadku przeładowania większego niż 10% zostaje skierowana sprawa do sądu. W obu przypadkach kierowca zobowiązany jest do rozładowania części towaru powodującego przeładowanie.

Holandia. Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) – Inspektorat ds. Transportu i Gospodarki Wodnej
W Holandii istnieje tolerancja dopuszczalnego nacisku na osie pojazdu do 10%. Tolerancja w przypadku wagi całkowitej pojazdu wynosi 5%.

Łotwa. Inspektorat Transportu Drogowego
Łotwa nie dopuszcza żadnej tolerancji, oprócz możliwych błędów pomiarowych deklarowanych przez producenta urządzenia .


Litwa. Krajowy Inspektorat Transportu Drogowego
Istnieje maksymalny limit dopuszczalnej wagi pojazdu wynoszący 40 ton na Litwie. Sankcje nakładane są za przekroczenie limitu jedynie w przypadku, gdy waga pojazdu wynosi powyżej 41 ton. Karane jest również przekroczenie dopuszczalnego nacisku na osie pojazdu w wysokości powyżej 0,6 tony.


Wielka Brytania. Stacja Kontroli Pojazdów Transportowych
W Wielkiej Brytanii tolerancja w stosunku do przekroczenia całkowitej wagi pojazdu wynosi 5% lub 1 tonę zanim zostanie nałożona kara. Vehicle & Operator Service Agency (VOSA) – Agencja ds. Pojazdów i Przedsiębiorców. Istnieje pewna tolerancja, lecz je obliczanie jest zależne od rodzaju pojazdu oraz cech takich jak dopuszczalna masa całkowita itp. Zalecamy zapoznanie się z dokumentem “Polityka Wprowadzania Kar VOSA”. Jest on dostępny w formacie PDF pod następującym adresem internetowym:
http://www.businesslink.gov.uk

Agencja ds. Kierowców I Pojazdów
Zanim sprawa zostanie skierowana na drogę sądową stosuje się następującą tolerancję:

1. Do 3500kg – przekroczenie o 10%-20% = zakaz dalszej jazdy dopóki część ładunku nie zostanie przeładowana; przekroczenie powyżej 20% = postępowanie sądowe.

2. 3501kg do 7500kg – przekroczenie o 500kg lub powyżej = zakaz dalszej jazdy dopóki część ładunku nie zostanie przeładowana; przekroczenie powyżej 1 tony = postępowanie sądowe.

3. 7501kg 18000kg – przekroczenie o 750kg = zakaz dalszej jazdy dopóki część ładunku nie zostanie przeładowana; przekroczenie powyżej 1,5 tony = postępowanie sądowe.

4. 18001kg do 26000kg - przekroczenie o 1 tonę = zakaz dalszej jazdy dopóki część ładunku nie zostanie przeładowana; przekroczenie powyżej 2 tony = postępowanie sądowe.

5. Powyżej 32000 - przekroczenie o 1 tonę = zakaz dalszej jazdy dopóki część ładunku nie zostanie przeładowana; przekroczenie powyżej 2 tony = postępowanie sądowe.




Polska Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Istnieje tolerancja wynikająca z Zarządzenia nr 3/2006 Głównego Inspektora Transportu Drogowego w sprawie postępowania Inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie kontroli parametrów pojazdów poruszających się po drogach publicznych i pobierania kar pieniężnych. Ze wskazania wagi należy odjąć 200kg, a następnie odjąć 2%. Należy podkreślić, iż tolerancja ta wynika z możliwości wystąpienia błędów w pomiarze.


Belgia SPF Mobilité – Ministerstwo ds. Transportu i Mobilności
Na terenie Belgii nie istnieje poziom tolerancji dotyczącej przekroczenia wagi całkowitej pojazdu. Kara nakładana jest proporcjonalnie do wagi naruszenia i przeładowania pojazdu. W przypadku wystapienia ww. pojazd zostaje ponownie załadowany i skontrolowany.

Bułgaria Ministerstwo Transportu, Administracja Transportu Drogowego
W Bułgarii nie istnieje żaden poziom tolerancji odnośnie przekroczenia wagi całkowitej pojazdu.

Francja Ministere de l’Ecologie, de l’Energie, du Développement durable et de la mer – Ministerstwo Właściwe ds. Ekologii, Energii, Zrównoważonego Rozwoju i Morza
Na terenie Francji nie istnieje żaden poziom tolerancji odnośnie przekraczania wagi calkowitej pojazdu.

Hiszpania Ministerio de Fomento – Ministerstwo Właściwe ds. Transportu, Generalna Dyrekcja Transportu Drogowego
W Hiszpanii nie istnieje żaden poziom tolerancji odnośnie przekroczenia wagi całkowitej pojazdu.

Austria Federalny Urząd Transportowy, Departament Federalnego Ministerstwa Innowacji w Transporcie i Technologii
Waga pojazdów w Austrii uregulowana jest poprzez “Motor Vehicle Act”. Nie istnieje żaden poziom tolerancji odnośnie przekroczenia wagi całkowitej pojazdu, za wyjątkiem przypadku przekroczenia nie większego niż 2%, gdzie wydawane jest ostrzeżenie.


Irlandia Wymagania Odnośnie Pojazdów, Urząd Bezpieczeństwa Drogowego
W Irlandii nie istnieje żaden poziom tolerancji odnośnie przekroczenia wagi całkowitej pojazdu.

Awatar użytkownika
Agnieszka
Karawanier
Posty: 783
Rejestracja: 05 gru 2012, 08:16
Lokalizacja: Silesia

Re: GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: Agnieszka » 07 lip 2014, 21:56

Przyda mi się na wakacje. Polecam
Nie obchodzę urodzin.
Przestało mnie interesować "czy gefizyk ma buty"
Nie ma? to za 500+ niech sobie kupi. Mi nie dali. :P

Awatar użytkownika
Genio
Forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 25 lut 2014, 19:15
Imieniny:

Re: GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: Genio » 18 kwie 2015, 21:49

Polecam wszystkim karawaningowcom.
Przyda się. :ok:
Przyłączam się do akcji:
karawaningowiec dla wtajemniczonych -karamba :hahaha1:

Awatar użytkownika
Ministro
Forumowicz
Posty: 537
Rejestracja: 29 cze 2014, 12:37
Imieniny: 0- 0- 0
Lokalizacja: Ołtarzew
Kontakt:

Re: GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: Ministro » 28 maja 2015, 11:47

Warto poczytać o tej wadze. Kary są powalające.

Awatar użytkownika
Marek LU
Forumowicz
Posty: 1491
Rejestracja: 12 paź 2014, 00:37
Lokalizacja: Lublin

Re: GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: Marek LU » 29 maja 2015, 08:50

Pierwszy raz spotykam się z czymś takim. Nie wiedziałem, że ludzie jeżdżą samochodami załadowanymi pod korek. Co oni tam wożą? Jeśli auto waży 2500 kg a dwoje ludzi 200 kg to wychodzi 2700 kg a co z resztą wagi? Pozostaje 0,8 tony do dyspozycji. Żarcie tyle waży?
Moich wpisów proszę nie traktować poważnie, wywodzę się i jestem z najgorszego sortu Polaków

Obrazek

dyzio
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 06 lis 2014, 06:28
Imieniny:

Re: GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: dyzio » 29 maja 2015, 09:33

:haha: Bardzo często jeżdżą załadowani pod korek.
W karawaningu jest to częsta praktyka (przekraczanie DMC).
Zaczynają sprawdzać (szczególnie zieloni) i można nieźle zapłacić.

Awatar użytkownika
Marek LU
Forumowicz
Posty: 1491
Rejestracja: 12 paź 2014, 00:37
Lokalizacja: Lublin

Re: GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: Marek LU » 29 maja 2015, 10:37

Pytanie: czym można tak bardzo załadować samochód żeby ocierał się wagą o 3500 kg? Przecież stare Hymery miały DMC 2800 kg. Tamte stare Hymery miały żeliwne silniki dużo cięższe od wpółczesnych, magnezowych. Stosunek mocy silnika do masy samochodu był dużo gorszy niż dzisiaj. I to pudło jeździło z prędkością 100km/godz.
Moich wpisów proszę nie traktować poważnie, wywodzę się i jestem z najgorszego sortu Polaków

Obrazek

Awatar użytkownika
Irel
Regionalista
Posty: 1998
Rejestracja: 04 gru 2012, 15:25
Lokalizacja: Jura Północna
Kontakt:

Re: GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: Irel » 29 maja 2015, 14:18

Marek LU pisze:Pytanie: czym można tak bardzo załadować samochód żeby ocierał się wagą o 3500 kg?
Właściwie nie chodzi tutaj o ładunek, ale wagę dodatkowego wyposażenia, które znacznie podnosi ciężar pojazdu w tym markiza, klimatyzator, hak holowniczy, solary i inne bajery ( np. pomst na skuter), których ciężar szacuję na około 80-100 kg. Do tego dochodzi ciężar przewożonych rowerów (ilość x 15 kg. sztuka) co daje około 30-50 kg oraz ciężar przewożonej wody i paliwa ( producent w MW uwzględnia 1/2 zbiornika paliwa i 1/2 zbiornika wody) około 70- 80 kg. Całe dodatkowe wyposażenie zwiększy więc masę własną o 180 - 230 kg. Przy 2 podróżujących osobach trzeba jeszcze doliczyć ich wagę (zakładam że jest to 70 kg - wage kierowcy uwzględniono w MW pojazdu). Daje to łącznie 3050 -3100 kg. Do tego doliczyć trzeba butle gazowe - 2x 22 kg = 44 kg co podnosi wagę tak przygotowanego pojazdu do wartości 3094 - 3144 kg. Z DMC 3 500 kg na dodatkowych pasażerów i wyposażenie pozostaje 406 - 356 kg. Wyliczenie dotyczy jednak tylko największych kamperow mających DMC 3 500 kg, ale większość ma DMC oscylujące o okolicach 2800 - 3200 kg. Jak więc widać, nawet bez ładowania do kampera nie wiadomo jakich bajerów, bardzo łatwo jest przekroczyć jego DMC. :niewiem:
Kiedy szereg uzurpacji zdradza zamiar wprowadzenia władzy despotycznej, to słusznym jest odrzucenie takiego rządu.1776r Deklaracja Niepodległości

Awatar użytkownika
Marek LU
Forumowicz
Posty: 1491
Rejestracja: 12 paź 2014, 00:37
Lokalizacja: Lublin

Re: GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: Marek LU » 29 maja 2015, 19:13

Nie przekonują mnie te argumenty. Stare auta miały podobne wyposażenie oprócz baterii słonecznych a waga ich nie przekraczała 2800 kg. Na obrazku specyfikacja podsatwowych wersji.

Obrazek
Moich wpisów proszę nie traktować poważnie, wywodzę się i jestem z najgorszego sortu Polaków

Obrazek

Awatar użytkownika
Bożydar
Forumowicz
Posty: 336
Rejestracja: 05 kwie 2015, 08:36
Imieniny: 0- 0- 0
Lokalizacja: Gąbin

Re: GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: Bożydar » 30 maja 2015, 07:01

Wydaje mi się że producenci idą na łatwiznę i stosują materiały ogólnie dostępne i tanie.
Najczęściej ciężkie.
Nikt za bardzo się nie przejmuje wagą. Jak się sprzeda kampera czy przyczepę, to waga nie problem producenta.
Wiadomo, że zysk się liczy.
Pozdrawiam Bożydar

Awatar użytkownika
Marek LU
Forumowicz
Posty: 1491
Rejestracja: 12 paź 2014, 00:37
Lokalizacja: Lublin

Re: GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: Marek LU » 30 maja 2015, 10:26

Bożydar pisze:Wydaje mi się że producenci idą na łatwiznę i Wiadomo, że zysk się liczy.
To ma sens. Kamper sprzed 40 lat z pełnym wyposażeniem miał wagę ok 1800 kg. Na współczesnych nie znam się. Nie dawało mi to spokoju od kilku lat.
Moich wpisów proszę nie traktować poważnie, wywodzę się i jestem z najgorszego sortu Polaków

Obrazek

Awatar użytkownika
Sławcio
Karawanier
Posty: 3725
Rejestracja: 03 gru 2012, 09:44
Imieniny: 0- 0- 0
Lokalizacja: Mazowsze

Re: GITD o tolerancji wagi w krajach UE

Post autor: Sławcio » 02 cze 2015, 23:18

Ja mam wybrany jeden model przyczepy. Występuje w dwóch wersjach.
Nie, możliwościach DMC ( zwiększanie/ zmniejszanie) ale wersjach.
Jedna 1500 kg DMC a druga 1360 kg DMC.
Różnią się tym, że lżejsza ma meble (płyty meblowe) wykonane w technologi socjalistycznej (okleina, plastererki/paski pilśni , okleina) a płyty pełne, wyraźnie cieńsze od wersji 1500 DMC, ta w zamian płyty ma ze sklejki i bez zbytnich kompromisów.
No i wiadomo dlaczego inaczej ważą.
Oczywiście te plasterki i liche płyty są tańsze, lżejsze, i krócej wytrzymują.
Pozdrawiam Sławek
Nie mam już Viaderka. Mam za to inną Devilną Hondę. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Planowanie wypraw karawaningowych”