Zasady korzystania z Forum KBP Karawanier

Treść regulaminu musi znać każdy użytkownik.
Admin
Sheriff
Posty: 434
Rejestracja: 02 gru 2012, 16:27
Imieniny: 0- 0- 0
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Zasady korzystania z Forum KBP Karawanier

Post autor: Admin »

Zasady korzystania z Forum KBP "KARAWANIER" - karawanier.pl
Forum to miejsce, w którym można dyskutować niemal na każdy temat, ale priorytetem są tematy około karawaningowe i podróżnicze. Aby jednak zachować porządek i miłą atmosferę na Forum,, należy przestrzegać kilku podstawowych zasad, co pozwala w sposób optymalny wykorzystywać Forum, jako narzędzie do komunikowania się.

§1. Zasady ogólne:
1. Celem niniejszych zasad nie jest ograniczanie swobody korzystania z Forum.
2. KBP Karawanier w ramach świadczenia usługi Forum, udostępnia Użytkownikom zasoby swojego systemu teleinformatycznego tak, aby mogli oni umieszczać swoje komentarze w sieci Internet korzystając z Forum i Serwisu KBP Karawanier
3. Użytkownik, jako autor postów, tematów, zdjęć oraz materiałów w nich zawartych udziela zgody na rozpowszechnianie ich treści w Internecie
4. Administrator i posesor, nie ponoszą odpowiedzialności za treść, użyteczność, dokładność oraz kompletność wypowiedzi zamieszczanych na forum przez Użytkowników.
5. Administratorzy, Junior Admin i Moderatorzy nadzorują przestrzeganie Regulaminu Forum i Zasad korzystania przez użytkowników. Posiadając większe uprawnienia niż inni Użytkownicy, mogą edytować, kasować oraz przesuwać publikowane posty (lub ich fragmenty)
6. Treść wypowiedzi wyraża opinię jej autora. Jeśli użytkownik uważa, że opublikowana wypowiedź łamie zasady korzystania z Forum, obowiązującego w Polsce prawa lub jej treść, w subiektywnym odczuciu czytającego jest nieodpowiednia, ma możliwość zgłoszenia tej wypowiedzi przy użyciu przycisku „! - Zgłoś post”, zamieszczonego pod każdym postem. Administrator i Moderatorzy odpowiedzialni za porządek i zgodność wypowiedzi z zasadami korzystania z Forum, zobligowani są usuwać zgłaszane posty zaraz po otrzymaniu wiarygodnej i potwierdzonej informacji o naruszeniu obowiązujących zasad.
7 . Na Forum, które jest częścią Internetu tj. specyficznego wirtualnego środowiska, obowiązują zasady netykiety, (http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta).
8. Warunkiem uzyskania statusu "zarejestrowany użytkownik" jest napisanie określonej liczby postów oraz założenie nowego tematu powitalnego w dziale „Powitalnia”.
9. Każdy Użytkownik może założyć i wykorzystywać tylko z jedno konto posługując się Nickiem, który nie może być nazwą firmy. Zakładanie wielu kont (tzw. Multiusing) będzie karane blokadą kont (tzw. ban) Niezastosowanie się do powyższej zasady skutkować będzie nałożeniem blokady na wszystkie konta

§2 Reklama na Forum i Serwisie KBP Karawanier:
1. Reklama na KBP Karawanier jest płatna. Nie wolno reklamować stron komercyjnych, w tym serwisów informacyjnych sprzedających reklamy.
2. Wszelka działalność reklamowa na Forum możliwa jest jedynie po wcześniejszej akceptacji Administratora oraz na wynegocjowanych z nim warunkach. Zgoda na reklamę udzielana jest jednorazowo i obowiązuje w określonym zakresie czasowym (od-do).
3. Linki do stron prywatnych użytkowników o charakterze niekomercyjnym można umieszczać na forum tylko po akceptacji administratora. Na wniosek użytkownika, Administrator może umieścić taką reklamę na portalu.
4. Strony prywatne, na których widnieją reklamy Google AdSense, reklamy innych for, portali, stron www o tematyce karawaningowej lub podróżniczej także uznawane są za strony komercyjne.
5. Zabronione jest bezpośrednie reklamowanie forów internetowych, nawet, jeśli na forach tych nie są wyświetlane reklamy.
6. Zabronione jest umieszczanie odnośników do polskich serwisów informacyjnych poświęconych karawaningowi lub podróżom. Odnośniki do nich będą usuwane gdyż strony te stanowią konkurencję dla Serwisu KBP Karawanier. Dozwolone jest wstawianie odnośników za aprobatą Moderatora lub Administratora forum.
7. Reklamowe napisy, sygnatury, banery, tablice, wizualizacje itp. widoczne na fotografiach publikowanych na forum mogą być uznawane za reklamę i mogą zostać usunięte.
8. Ogłoszenia mogą być umieszczane wyłącznie w Dziale "Leśny Kiermasz", który dostępny jest tylko dla Użytkowników udzielających się na Forum. Wykorzystywanie innych działów forum do publikowania ogłoszeń jest surowo zabronione. Oceną ogłoszeń zajmuje się Moderator lub Administrator.

§3. Zasady zamieszczania wiadomości na forum:
1. Zabronione jest podszywanie się pod Administrację Forum, w szczególności używanie takich awatarów czy podpisów, jak "Administrator", "Moderator" czy "Karawanier".
2. Relacje z podróży, wypraw, imprez, zlotów, spotów, biesiad itp zamieszczane na forum powinny być unikatowe, a więc różnić się szczegółami od relacji zamieszczanych w innych miejscach (np. inne zdjęcia, opisy miejsc lub sytuacji). Tym samym zabrania się umieszczania na forum KBP, jakichkolwiek kopii relacji publikowanych w innych miejscach.
3. W przypadku publikowania lub korzystania z materiałów niebędących własnością Użytkownika, koniecznym jest podanie źródła, z którego materiał pochodzi np: Internet, prasa itp. Wymagane jest podanie autora oraz miejsca gdzie znajduje się materiał źródłowy publikacji (zależnie od ograniczeń licencji, na jakiej dany materiał został udostępniony). Identyczne warunki obowiązują w przypadku publikowania zdjęć. Publikowane teksty i zdjęcia nie mogą naruszać praw autorskich innych osób lub firm. Należy pamiętać o ograniczeniach licencją CC (zawsze podawaj ograniczenia licencji), oraz o tym, że po upływie ok. 1 -3 miesięcy linki zostaną zamienione na odnośniki, a post może zostać przemoderowany/zmieniony, bez utraty sensu wypowiedzi.
4. Zabrania się umieszczania na Forum komentarzy lub odnośników (linków) do stron internetowych, które naruszają prawo, w szczególności:
- zawierają wulgaryzmy,
- zawierają treści pornograficzne,
- propagują alkohol,
- propagują narkotyki i inne środki odurzające,
- obrażają osoby publiczne lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby,
- obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie,
- przyczyniają się do łamania praw autorskich,
- są bezpośrednimi atakami na interlokutorów,
- zawierają odnośniki (linki) do stron www naruszających prawo lub dobre obyczaje,
- zawierają dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe,
- są reklamami,
- są spamem, czyli nie mają nic wspólnego z tematem wątku
- nawołują do agresji,
- są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej
5. W trosce o kulturę języka, w tekstach pisanych na forum, przestrzegać należy zasad ortografii, gramatyki i interpunkcji. Niedopuszczalne są jakiekolwiek wulgaryzmy. Wszelkie uwagi na temat błędów stylistycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych przekazywać należy Użytkownikowi przy użyciu poczty elektronicznej tj Prywatnych Wiadomości (PW). Wykluczone jest publiczne zwracanie uwagi i ostentacyjne poprawianie pisowni.
6. Uwagi odnośnie działania forum kierowane do Administratora lub Moderatorów należy zamieszczać w odpowiednim dziale, inne bezpośrednio przesyłać pocztą elektroniczną do Administracji.
7. Wątki zawierające treści przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych, powinny być sygnowane dopiskiem "18+".
8. Wątki należy zakładać w przeznaczonych dla nich działach. Przed napisaniem zapoznaj się z regulaminem danego działu. Temat musi być w miarę precyzyjnie sformułowany i jednoznacznie określać zawartość wątku. Aby uniknąć dublowania tematów, przed założeniem nowego wątku należy sprawdzić, czy podobny temat nie został założony wcześniej (pomocna jest wyszukiwarka na Forum – opcja "Szukaj" w menu Forum). Treści niespełniające kryteriów danego wątku, będą z niego usuwane i przenoszone do wątków właściwych.
9. Cytaty wykorzystywane w odpowiedziach powinny być krótkie i obejmujące tylko ten fragment wypowiedzi, do którego chcemy się odnieść. Nie cytujemy długiej na dwie strony wypowiedzi tylko po to, by dopisać "Zgadzam się!".

§4. Zasady zamieszczania na forum zdjęć, grafiki:
1. Zdjęcia mogą być podpisane jedynie znakiem graficznym, imieniem i nazwiskiem lub Nickiem użytkownika nie większym niż 120x15 pikseli. Niedopuszczalne jest umieszczanie na zdjęciach adresów do innych stron niż serwisu KBP Karawanier. O wyjątkach od tej reguły decyduje wyłącznie administrator.
2. Optymalna rozdzielczość zdjęć wynosić powinna 72DPI, a maksymalna wielkość nie może przekraczać:
z linków zewnętrznych: - szer. 1001 pix- wys. 1400 pix
umieszczane bezpośrednio na forum- szer. 800 pix, - wys. 800 pix
3. Waga awatara nie może przekraczać 16 kB, a jego maksymalne wymiary muszą mieścić się w granicach:.
- min szer.x wys 80x40
- max szer. x wys 120x180
- rozdzielczość 72 DPI
Awatary niespełniające w/w parametrów będą usuwane.
4. Należy unikać animowanych awatarów, a także animowanych obrazków w podpisach (sygnaturach).
5. Sygnatura (podpis) nie może być wyższa niż 100 pikseli oraz nie szersza niż 400 pikseli, a łączna waga obrazków w sygnaturze nie może przekraczać 100 kB. Podpisy niespełniające tych warunków będą usuwane.
6. Reklamowe napisy, sygnatury, banery, tablice, wizualizacje itp. widoczne w podpisach publikowanych na forum mogą być uznane za reklamę. Treści takie będą usuwane przez administratora lub moderatora.

§ 5. Użytkownik publikujący swoje wypowiedzi na Forum niniejszym upoważnia nieodpłatnie Administratora Serwisu KBP Karawanier do:
- zapisywania publikowanych wypowiedzi w pamięci komputera,
- obróbki cyfrowej celem dostosowania ich do wymogów Serwisu KBP Karawanier,
- włączania ich (lub ich fragmentów) do innych utworów i tworzenia opracowań, (z podaniem autora)
- wytwarzania określoną techniką egzemplarzy, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu
magnetycznego oraz techniką cyfrową w dowolnym formacie (z powiadomieniem autora)
- rozpowszechniania wypowiedzi na każdym nośniku audiowizualnym, a w szczególności na nośniku magnetycznym oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego, jak również w postaci drukowanej,
- umieszczania wypowiedzi w bazach danych.

§6 Postanowienia końcowe:
1. Wszelkie inne sytuacje, które nie są ujęte w Regulaminie będą rozstrzygane przez Moderatorów i Administratora. Decyzja Administratora jest wiążąca.
2. Jeśli Użytkownik nie zgadza się z którymś z w/w postanowień niniejszych zasad oznacza to, że nie może w pełni korzystać z Forum.
3. Każdy Zarejestrowany Użytkownik ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, możliwość ich poprawiania oraz prawo do ich usunięcia. Realizacja tych uprawnień możliwa jest także poprzez powiadomienie Administratora pocztą elektroniczną.
4. O zmianach zasad korzystania z Forum będziemy informować na Forum i/lub Serwisie KBP Karawanier


"cookies"
Skrypt tego forum wykorzystuje cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze. Cookies nie zawierają żadnych informacji, które podałaś i służą jedynie ułatwieniu korzystania z forum - więcej w Polityka prywatności http://www.google.com/intl/pl_pl/policies/privacy/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Regulamin - uwaga”